مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده بى بى تاج ـ رامهرمز { سرچشمه }

امامزاده بى بى تاج ـ رامهرمز { سرچشمه }

مشهور به «بى بى گوهر تاج»، بقعه این امامزاده در میان روستاى سرچشمه، در چهار کیلومترى شمال باختر شهر رامهرمز واقع شده است.

ساختمان بقعه، بنایى تازه ساخت و زیبا و کرسى بلند است که توسّط سه پلکان به ایوان و مدخل آن راه مى یابد.

ایوان بقعه رو به جانب مغرب باز مى شود و به ابعاد آن 3×2 متر و ارتفاع 6 متر است که در دو طرف آن دو اتاق بزرگ تعبیه شده است. پس از عبور از ایوان، به شبستان پیرامون بقعه راه مى یابد که پهناى آن پنج متر است. اتاق مرقد به ابعاد 9×8 متر است و در بالاى آن گنبد کلاه خودى بلندى به قطر هشت و ارتفاع هفت متر قرار دارد.

اصل بقعه به شکل مربع و به ابعاد 20×20 متر ساخته شده و چندین پنجره در جهات مختلف جهت نورگیرى دارد. گنبد از داخل به صورت عرقچینى کوتاه و فاقد تزئینات مى باشد. در وسط اتاق، صورت قبرى است که چهل سانتى متر از کف بقعه بالا آورده و روى آن پارچه سبز نهاده اند. زمین زیارتگاه حدود دو هزار متر مربع است و درختان زیادى در آن به چشم مى خورد و فضاى مناسبى ایجاد نموده اند. متأسّفانه از هویّت شخص مدفون اطّلاعى حاصل نشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده