مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده بابالنگ -اندیمشک { شهر مازوبه }

امامزاده بابالنگ -اندیمشک { شهر مازوبه }

مشهور به "شاهزاده احمد "،بقعه این امامزاده در 20 کیلومتری شرق شهرمازو از بخش الوار گرمسیری و 85 کیلومتری شمال شرق شهراندیمشک واقع شده است.

ساختمان بقعه که متعلق به قرن 6 و 7 هجری قمری است با گنبدی مخروطی شکلاز بناهای زیبای منطقه اندیمشک است. این بقعه در سال 1388 در فهرست آثار ملی ثبت گردید.
به اعتقاد اهالی امامزاده بابالنگ از یاران احمد بن موسی کاظم (ع).
مرمت این بنای زیارتی تاریخی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اندیمشک و توسط سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری انجام می شود.
وی افزود:محوطه سازی و ایجاد فضای رفاهی و اقامتی برای زائرین ،مرمت و احیای بنای تاریخی امامزاده بابالنگ ،ایجاد راه دسترسی و ساماندهی محدوده مورد نظر از جمله برنامه های پیش بینی شده در این طرح است که با کمک های مردمی اجرا می گردد[1].



1. خبرگزاری جمهوی اسلامی کد خبر 80652831 (3304362) تاریخ خبر 21/02/1392

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده