مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

بقعه دانیال نبی شوش

مقبره در ضلع مقابل مربّع مستطیل حیاط دوّم واقع و داراى مساحت کوچکى است که دور آن را دالانى فرا گرفته است. در این بقعه، ضریحى و در زیر آن، مرقدى با سنگ‏هاى زرد قدیمى بدون نوشته و لوح قرار دارد. سطح فوقانى مکعب صندوق قبر، از موزاییک جدید است که با سیمان کار گذاشته شده است. در زیر بقعه، زیر زمینى به طول و عرض 3×7 و ارتفاع 80/1 متر واقع است. سقف محوّطة بقعه که ضریح در آن قرار دارد، آیینه کارى است و دریچه‏هاى نورگیرى بر روى هشت گوش زیر گنبد تعبیه شده است. بدنة گوشواره‏ها و بدنه‏هاى دیوارة اتاق ضریح، گچبرى قدیمى دارد که روى آن را رنگ کرده‏اند. پى‏هاى بقعه، قطور و قدیمى‏اند. هشتى ورودى به بقعه، ایوانى است که چهار متر عرض دارد و از دو طرف، دو کفش کن بدان راه دارد و آیینه کارى شده است. پیشانى ضلع شرقى بناى بقعه، کاشی‌کارى شده و عبارت «افوض امرى الى‏اللَّه و من یتوکل على‏اللَّه» بر آن نوشته شده است. در سمت چپ جبهة ورودى نیز همین نقش تکرار شده است. گنبد بارگاه دانیال پیامبر به صورت کثیرالاضلاعى شش ضلعى در 25 طبقه مضرس است که بر قاعدة مدوّر استوار شده و در سال 1330 هـ . ق، دو گلدسته بدان افزوده شده است. گنبد نیز بعد از خرابى گنبد اصلى در سال 1287 هـ . ق، به دست «حاج ملا حسین معمار» ـ پدر معمار سازندة گلدسته‏ها ـ ساخته شده است. در خصوص تاریخ ساخت بناى اصلى و همچنین شخصیّت مدفون در بنا اطّلاعات دقیقى در درست نیست.

این بنا به شمارة در تاریخ 24/6/1310 به ثبت آثار ملّی و تاریخى رسیده است.

سلام تشکر من اهل شوش هستم ممنون بابت مطلب جالب
يكشنبه ۲۳ شهریور ۹۳ , ۰۱:۰۲ محمدباقر تمسکنی
با سلام
لطفا از کوروش کبیر و زاراتشتر (زرتشت) که از پیغمبران بوده اند نیز مطلبی بگذارید به خصوص آنکه کوروش پیغمبران در تورات کورش را بسیار ستوده اند.
چهار انبیا قزوین نیز لطفا بیان نمایید.
با سلام و عرض ادب و احترام ، از این که این وبلاگ مورد توجه شما بود سپاسگزارم . در اسرع وقت مطالب مربوط بارگزاری خواهد شد.
کورش پیامبرنبود!کسی که به قول منشورش بت مردوک را می پرستید و بت پرستی را باز گرداند دشمن خدا و انبیاء است.

فاحشه‌گری حلال در یهودیت

در سال ۲۰۱۰ یک خاخام یهودی در اسرائیل با اشاره به واقعه پوریم و استر، اعلام کرد جاسوسان زن سازمان موساد مجاز به انجام هر گونه عمل جنسی با دشمنان برای انجام ماموریت خود هستند؛ همانگونه که استر هویت یهودی خود را پنهان کرد و با یک دشمن ایرانی یعنی اخشورش (خشایارشاه) ازدواج کرد و با این کار ملت یهود را نجات داد.
 این مورد یکی از موفق ترین عملیات نفوذ زنان جاسوس یهودی در میان مقامات کشورهای دیگر به شمار می رود که با استفاده از زیبایی ظاهر و به خدمت گرفتن جذابیت های جنسی، توطئه های قوم یهود را اجرا کردند و می کنند.

شاه سست عنصر نیز وقتی زیبایی او را می‌بیند، شیفته او شده و او را به عنوان ملکه تمام ایرانیان برمی گزیند، بدون آنکه بداند او یهودی است و یا برادرزاده «مردخای» رهبر مذهبی یهودیان ایران است. اِستِر ملکه ایران می‌شود و با نقشه‌های «مردخای» عموی خود، صدراعظم خشایارشاه یعنی هامان را از تخت صدر اعظمی به زیر کشیده و بر دار می‌کند و به همراه ۱۰ پسرش به مرگ محکوم می‌کند.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده