مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

بقعه امامزاده مهدى ـ سلیم بهرام

در چهارده کیلومترى جنوب خاورى شهر سارى، بر بالاى تپّه اى چهار مترى در کنار جاده منتهى به روستاى سلیم بهرام، بقعه امامزاده مهدى سلیم بهرام قرار دارد که اهالى از آن به عنوان سیّد مهدى یاد مى کنند.

بقعه شامل اتاق کوچکى به ابعاد چهار متر و به شکل مربع است که جهت رسیدن به آن ابتدا باید از هشت پلکان گذشت تا به ایوان کوچک چوبى و کم ارتفاع بقعه رسید. در داخل بقعه قبرى به طول دو و عرض 10/1 و ارتفاع 30/1 سانتى متر است که صندوقى چوبى بر روى آن نصب است و پارچه هاى سبزى بر روى آن نهاده اند.

بنا از خشت و گل، و زمین آن حدود پانصد مترمربع است که درختان آزاد تنومند در پیرامون آن منظره دلپذیرى را ایجاد کرده اند. تولیت این بقعه به عهده مرحوم شیخ مصطفى صدوقى سلیمى بوده که از سوى علماى زمان قاجاریّه به وى واگذار شده که حکم آن در بقعه امامزاده زکریّاى همین روستا نصب است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده