مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده محمّد ـ گلورد

این آرامگاه در بیست کیلومترى جنوب خاورى شهر سارى بر بالاى تپّه اى مشرف بر روستا و رود تجن قرار دارد که چشم انداز آن بسیار زیبا است.

بعقه کرسى بلند است که توسّط هفت پلکان به ایوان کوچک آن راه مى یابد. حرم، اطاق مربع شکلى به ابعاد هفت متر است که مرقد امامزاده در جانب راست بقعه قرار گرفته و درست در بالاى آن به ارتفاع چهار مترى، گنبد پیازى بقعه به قطر سه متر و ارتفاع چهار متر تعبیه شده است که فاقد تزیینات مى باشد. در جانب چپ ایوان نیز گلدسته اى کوتاه به ارتفاع دو متر ساخته اند که در حال کاشیکارى مى باشند.

در قسمت جنوب بقعه سالن بزرگى در حال ساخت است که به نام زینبیه از آن استفاده خواهد شد. مسجدى به طول بیست و پنج متر و عرض ده متر در جانب جنوب شرقى بقعه است که آن هم تازه ساخت مى باشد. زمین این مجموعه زیارتگاهى حدود هفتصد متر مربع است.

اهالى خفته در مزار را از فرزندان امام جعفرصادق(علیه السلام) مى دانند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده