مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده قاسم ـ ملک آباد بالا

این بقعه در بیست و پنج کیلومترى شمال خاورى شهر سارى، در خارج از روستا در میان درختان آزاد و قبرستان عمومى محلِ ملک آباد بالا واقع شده است.

بقعه قدیمى و متعلّق به دوره قاجاریّه است که به صورت کرسى بلند و توسّط هفت پلکان به ایوان بیست متر مربعى بقعه راه مى یابد و درب آن از جانب مغرب و مشرق است.

بام بقعه حلب سر و اصل بنا از خشت و گل و چوب است. نحوه لمپه کوبى و استفاده از شیر سر و پلورکشى سقف این بنا را به دوره قاجاریّه مرتبط مى سازد. صندوق بسیار زیباى بقعه که به ابعاد 30/2 طول، 20/1 عرض و ارتفاع 10/1 سانتى متر است در وسط اتاقى که ابعاد آن 6×4 متر است قرار گرفته و به جهت حفاریهاى غیرمجاز در اطراف حرم، خوف آن مى رود که دیوارهاى بقعه فرو ریزد. زمین زیارتگاه حدود یک هکتار است و چشم انداز آن عالى مى باشد. متاسفانه از شخصیّت مدفون در بقعه اطّلاعى حاصل نشد. و اهالى او را از فرزندان امام موسى کاظم(علیه السلام)مى دانند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده