مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده قاسم ـ سوته

بقعه در بیست و پنج کیلومترى شمال خاورى شهر سارى، بر بلندى تپّه اى مشرف بر باغات و در میان انبوه درختان آزادِ روستاى سوته واقع شده است.

بقعه به شکل مستطیل به ابعاد 10×4 متر است که تازه ساخته شده و در وسط آن صورت دو قبر وجود دارد. ابتدا امامزاده قاسم و پس از او، امامزاده محمود. ضریح این مرقد به شکل گهواره اى و با آلومینیوم ساخته شده است. دو درب از جانب مغرب و جنوب دارد و دو پنجره بزرگ نیز در شمال و مشرق. قبر شهیدى نیز در بالا سر امامزاده قرار گرفته است. مسجد بزرگى در شمال بقعه اخیراً ساخته اند و پشت آن غسالخانه و انبارى است.

صحن امامزاده حدود شش هزار مترمربع است که به جهت وجود درختان سر به فلک کشیده و شاخه و برگ هاى آن، کمتر نور خورشید به کف زمین مى رسد.

چنین مشهور است که وى فرزند امامزاده سیّد على مدفون در لنگر مى باشد. جهت اطلاع بیشتر به شرح حال و زندگانى امامزاده على لنگر مراجعه فرمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده