مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده قاسم ـ اسبوکلا

این بقعه در سیزده کیلومترى جنوب خاورى شهر سارى، در وسط روستاى اسبوکلا، پس از مدرسه و در میان گورستان بزرگ روستا، واقع شده است.

بنا به صورت برج شش ضلعى است که هر یک از اضلاع آن چهار متر و ارتفاع بقعه نیز پنج متر است. در انتهاى شالوده بقعه، ساقه گنبد به اندازه چهل سانتى متر ساخته و سپس گنبد شلجمى بنا به ارتفاع چهار متر بر آن استوار کرده اند که مجموعاً شش متر ارتفاع گنبد است.

درب بقعه از جانب شمال باز مى شود و با استفاده از آهن و سقف پشم سیمان (ایرانیت)، ایوانى ساخته اند. در هر یک از اضلاع بقعه، پنجره اى جهت نورگیرى تعبیه نموده اند. زمین زیارتگاه حدود یک هکتار است و قریب دویست و ده متر از مدخل اصلى قبرستان تا بقعه را آسفالت نموده و صورت زیبایى به صحن داده است. از جمله امکانات بقعه، غسّالخانه، سرویسهاى بهداشتى و فضاى سبز را مى توان نام برد.

شخصیّت مدفون در بقعه را پدر امامزاده عظیم مدفون در همین روستا مى دانند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده