مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده عابدین ـ سرخ کلا

این بقعه در پانزده کیلومترى شمال خاورى قائمشهر، در انتهاى روستاى سرخ کلا، در میان باغات مرکبات و درختان کهنسال آزاد واقع شده است.

بناى قدیمى که از خشت و گل بوده را خراب کردند و به جاى آن بنایى تازه به شکل مربع به ابعاد 7×7 متر با ایوانى در چهار جهت ساختند. درب آن از مغرب باز مى شود و دربى نیز از جانب شرق به سوى مسجد بسیار قدیمى و جالب آن گشوده مى شود که هنوز این مسجد اصالت خود را با آن همه تعمیرات غیراصولى از دست نداده و به نظر مى رسد که بالغ بر صد و پنجاه سال قدمت داشته باشد.

بام بقعه حلب سر است و تمام دیوار بقعه را با سنگ مرمر مزین نموده اند. صندوق چوبى به طول دو متر و عرض شصت سانتى متر و ارتفاع هشتاد سانتى متر در وسط بقعه است که فاقد ارزش هنرى است. در آتش سوزى که در سال 1379 هـ . ش در بقعه صورت گرفته بخشهایى از سقف مسجد نیز از بین رفته است. زمین زیارتگاه حدود 5820 مترمربع است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده