مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده زکریّا ـ سلیم بهرام

امامزاده به سیّد زکریّا شهرت دارد و در چهارده کیلومترى جنوب خاورى شهر سارى، در مجاورت میدان امام حسین(علیه السلام)روستاى سلیم بهرام، میان قبرستان عمومى محل واقع است.

بقعه مستطیل شکل به ابعاد 30/5×4 متر است که جلوى آن را توسّط سه تیر آهن دو مترى، ایوانى ساخته اند و فضاى مسقفى به مساحت دوازده متر ایجاد کرده اند که سه تن از اهالى در این ایوان مدفونند. به نظر مى رسد که اصل بنا متعلّق به دوره قاجاریّه بوده که پس از فرسوده شدن و بازسازى به این شکل در آمده است.

در وسط بقعه صندوق نسبتاً قدیمى قرار دارد که در یکى از دستگیره هاى آن حکم تولیت مرحوم شیخ مصطفى صدوقى بهرامى از سوى علماى وقت بر این بقعه با خط نامرغوب نصب است که در بخشى از آن آمده است: «به موجب اجازه مروج الاحکام، مبین الحلال و الحرام، قبلة الانام، حجة الاسلام آقاى شیخ مصطفى شهرت صدوقى، مسکن فعلى در بلده طیّبه سارى سلیمى... بقعه سیّد مهدى و سیّد زکریاى سلیم بهرامى...»

متأسّفانه از هویّت صاحب مرقد اطّلاعى حاصل نشد و اهالى نیز از آن اطّلاعى نداشته اند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده