مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده رضا ـ امره

در هیجده کیلومترى جنوب شهر سارى و در سمت راست جاده دودانگه، روستاى امره واقع شده که در آن یازده زیارتگاه کوچک و بزرگ وجود دارد. یکى از آن زیارتگاه ها بقعه امامزاده سیّد رضا است که مقابل نانوایى لواشى روستا قرار گرفته و شامل اتاق ساده اى به طول شش و عرض چهار متر و ارتفاع سه متر است که بام آن حلب سر و زمین زیارتگاه نیز حدود دویست متر مربع است.

بقعه شامل دو اتاق تو در توست که اطاق اوّل مدخل بقعه و از جانب جنوب باز مى شود و مدفن امامزاده نیز در همین اتاق کنار پنجره قرار گرفته است و صندوقى ساخته شده توسّط مرحوم حاج ابوالحسن حاجیان بر روى مرقد نصب است که بر بالاى آن نوشته شده:روزى که چرخ با من این چها کند *** در زیر خاک بند ز بندم جدا کند.

(تاریخ 64 ش)

درخت آزاد تنومند و بسیار مرتفع با شاخه و برگهاى زیاد، تمام بقعه را احاطه کرده و سایه بانى وسیع براى بقعه و زوّاران است. متأسّفانه از هویّت خفته در آن اطّلاعى حاصل نشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده