مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده اسماعیل و ابراهیم ـ نرگس زمین


این بقعه در چهل کیلومترى شهر کیاسر (مرکز بخش چهاردانگه) و در خارج آبادى نرگس زمین واقع است.

بناى قدیمى که از خشت و گل و تک اتاق بوده را تخریب و به جاى آن، بناى مستطیل شکلى به ابعاد 20×8 متر با بلوک و بام چوبى و پشم سیمان (ایرانیت) ساخته اند. بقعه کرسى بلند و توسّط سه پلکان از جانب شمال به بقعه راه مى یابد و شامل دو اتاق تو در تو است که قبر امامزاده در وسط اتاق دوّم قرار گرفته که به طول چهار و عرض یک و ارتفاع شصت سانتى متر است. دو ستون جهت نگه دارى سقف بقعه از ابتدا تا انتهاى مرقد، تعبیه نموده اند. سرویسهاى بهداشتى و آشپزخانه چوبى در مجاورت بقعه است و تا حد ماندن دو نفر امکاناتى را فراهم نموده اند.

رودخانه پرآب سفیدرود که در سیصد مترى بقعه در میان درّه و نزدیک شالیزارها در جریان است، و انبوه درختان و آواز بلبلان از جاذبه هاى خوب این مزار است که چشم انداز آن فوق العاده زیباست.

متأسّفانه از هویّت صاحبان مرقد هیچ اطّلاعى در دست نیست و تنها اهالى آنان را دو برادر ذکر مى نمایند و از نسب آنان اطّلاعى ندارند. کرامات زیادى براى آن نقل نموده و صاحب نذور فراوانى است. مقدارى از زمین هاى شمالى روستا وقف بقعه مى باشد و بخشى از آن را عدّه اى با علم به اینکه وقف امامزاده است در تصرّف خود دارند.

پنجشنبه ۲۷ مهر ۹۶ , ۲۲:۱۳ سیدمحمدتقی موسوی نرگسی
امامزاده ابراهیم و اسماعیل روستای نرگس زمین ازهمه نظر بسیارعالی است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده