مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده احمد وادقان کاشان‏

اصل مرقد امامزاده در اتاقى به ابعاد 10×10 متر قرار دارد که تمام سقف و دیوار آن آیینه‏کارى و کاشى‏کارى مى‏باشد. ازارة حرم در حال سنگ‏کارى از نوع مرمر سبز است. دو ورودى از جانب مغرب و مشرق و دو شبستان بزرگ در شمال و جنوب بقعه تعبیه شده است. شبستان شمالى تا شرق بقعه امتداد دارد.

برفراز بقعه، گنبدى به قطر سه و ارتفاع بیش از شش متر در حال نصب مى‏باشد که به صورت شلجمى است. صحن امامزاده کوچک و مقابل آن مسجد جامع روستاى وادقان قرار دارد. نمایندة وقت محترم ولى فقیه در سازمان اوقاف، حضرت حجّة الاسلام و المسلمین حاج آقاى حیدر مصلحى، از نزدیک پیگیر طرح جامع توسعة این بقعه بوده‌اند و شخصاً به این امامزاده تشریف برده‌‏اند.

به اعتقاد اهالى، شخصیّت مدفون در بقعة احمد بن موسى بن جعفر(ع) برادر امام رضا(ع) است. امّا این ادّعا به دلایلى که گفته شد، نمى‏تواند مورد قبول باشد. به اعتقاد ما، بین احمد و امام معصوم(ع) چندین واسطه از قلم افتاده و شخصیّت مدفون از سادات حسنى است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده