مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده احمد بن عباس کاشان

بقعة باشکوه این امامزاده در خارج از روستاى مفرّح و زیباى آرنجن، بر روى تپّه‏اى مشرف بر روستا، با چشم انداز فوق العاده زیبا و دیدنى واقع شده است.

بناى قدیمى که از خشت و گل بوده، در سالیان قبل تخریب گردیده و به جاى آن بناى مجلّل کنونى در حال ساخت است. ابعاد بقعه 14×14 متر و ارتفاع آن حدود 12 متر مى‏باشد و بر فراز آن، گنبد دو پوش بلندى به قطر 14 و ارتفاع بیش از 15 متر احداث شده است. گنبد از داخل به صورت عرقچینى و بر ساقه‏اى دو مترى با 14 پنجره جهت نورگیرى قرار دارد و از خارج به صورت شلجمى است که بعداً بر روى گنبد اوّلى اضافه نموده‏اند و فعلاً فاقد تزیینات مى‏باشد.

بقعه از چهار طرف در دارد که فعلاً دو در آن مسدود است و تردّد از در جنوبى صورت مى‏گیرد. در وسط بقعه، ضریح آلومینیومى قرار دارد و کمى دورتر از این ضریح، چاه آبى قرار دارد که به عنوان چاه حاجت مشهور است. زمین زیارتگاه بیش از سه هکتار مى‏باشد که در آن پنج واحد زایرسرا، یک حلقه چاه و یک واحد منزل مسکونى احداث شده است.

در تابلویى که بر دیوار بقعه نصب مى‏باشد، نسب شریف امامزاده به این صورت ذکر شده است:

«احمد بن عبّاس بن حسن بن عبیداللَّه بن قمر بنى هاشم ابى الفضل العبّاس(ع)»

باسلام 
ضمن تشکر از زحمات شما امید است با معرفی این بزرگوار بتوانیم گامی در جهت تکمیل ساختمان آن برداریم 
09133635791 
کسانی که مایل هستند به امور فرهنگی زیارت کمک نمایند با حقیر تماس بگیرند .
09133635791
نوروزی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده