مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده محمّد باقر ـ رودک

بقعه این امامزاده در سه کیلومترى خارج از روستاى رودک از بخش مرکزى بوئین زهرا، در میان باغات گردو واقع شده و متعلّق به دوره قاجاریّه است.

اصل بنا به صورت یک اتاق منفرد به ابعاد 5×5 متر مى‏باشد که درى در جانب شمال غرب و سه پنجره در جهات دیگر دارد. بقعه از داخل به صورت هشت ضلعى و در هر یک از اضلاع آن طاقنمایى تعبیه شده است. بر فراز بقعه، گنبدى عرقچینى به قطر 3 و ارتفاع 2 متر قرار دارد که از آجر پوشش یافته است.

در وسط بقعه صندوق چوبى کوچکى به ابعاد 1×5/1 متر بر روى مرقد نصب است. در جانب جنوب تا جنوب غرب و شمال غرب بقعه را با ایجاد دیوار و مسقف نمودن آن، شبستان بزرگى به مساحت 300 متر ساخته‏ اند. بقعه از سطح صحن به اندازه 50 پلّکان ارتفاع دارد و زمین زیارتگاه حدود 700 متر مربّع است که به صورت قبرستان از آن استفاده مى‏شود. به اعتقاد اهالى، امامزاده محمّد باقر از نوادگان امام هفتم7 است. اما این ادّعا به منصّه ظهور نرسیده و مدارکى که آن را تایید کند در دست نیست!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده